سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه و تولید متان

گروه صنعتی سهیل گاز یکی از تامین کننده های گاز متان با خلوص های 99.995%، 99.95%، 99.5% در کشور می باشد. همچنین این امکان را برای مشتریان خود فراهم می کند که شارژ متان در کپسول متان با ابعاد مختلف را انجام دهد. برای اطلاع از قیمت گاز متان و همچنین فروش گاز متان با کارشناسان ما در سهیل گاز تماس بگیرید. 

جهت تهیه متان نیاز به باقیمانده نباتی یا حیوانی و یا نیاز به زغال‌سنگ می‌باشد. متان فرآورده پایانی تجربه غیر هوازی گیاهان می‌باشد (شکستن مولکول‌های بسیار پیچیده). متان همان گاز قابل‌احتراق و منفجر شونده در معادن زغال‌سنگ است. اگر بخواهیم متان بسیار خالص داشته باشیم می ‌توان آن را به‌ وسیله تقطیر جزء به‌ جزء از سایر اجزاء تشکیل ‌دهنده جدا کرده، همان ‌طور که می‌دانید تقطیر جزء به ‌جزء بر اساس اختلاف نقطه ‌جوش صورت می‌گیرد.

شرکت سهیل گاز با بیش از 40 سال سابقه در زمینه تهیه و تولید کپسول های گاز متان و همچنین تهیه و تامین ابزارآلات و تجهیزات آن اقدام به صادرات و تحویل انواع کپسول های متان نموده است و با کمک تجربه و دانش کارکنان خود توانست در زمینه سیلندرهای گاز متان به عنوان یکی از بهترین ها مطرح گردد.

مشخصات کپسول گاز متان

متان به‌ صورت آزمایشگاهی در کپسول‌ های 50 لیتری با گرید 2.5 (99.5)، 3?5 (99?95)،4?5 (99?995) و 5.5 (99.9995) موجود می‌باشد که کاربرد آن تزریق در راکتورها ی آزمایشگاه یاستو در آزمایشگاه‌های تست سوخت اتومبیل به کارمی‌رود؛ وبه‌ صورت صنعتی به‌عنوان سوخت CNG در جایگاه‌ های سوخت به مصرف عموم می‌رسد.

شارژ گاز متان

گروه صنعتی سهیل گاز با توجه به سابقه درخشان در زمینه گازهای صنعتی و طبی توانسته است متان را در کنار محصولات خود عرضه نماید. یکی از محصولات پر تقاضای مشتریان سهیل گاز شارژ گاز متان می باشد که این مجموعه آماده همکاری با تمام ارگان ها را به این منظوراعلام می دارد. شارژ کپسول گاز متان در سایزهای مختلف به صورت تعداد درخواستی انجام خواهد گردید.

خصوصیات شیمیایی متان

متان سبک تر از هوا است و وزن مخصوص آن 554/0 است. فقط کمی در آب حل می شود. به راحتی در هوا می سوزد و دی اکسید کربن و بخار آب ایجاد می کند. شعله کم رنگ ، کمی نورانی و بسیار گرم دارد. نقطه جوش متان 162- سانتی گراد و نقطه ی ذوب آن 182.5- است. متان به طور کلی بسیار پایدار است ، اما مخلوط های متان و هوا با محتوای متان بین 5 تا 14 درصد حجمی ، منفجره هستند. انفجار چنین مخلوطهایی در معادن ذغال سنگ و مواد آهنی مکرر وجود داشته و علت بسیاری از حوادثی است که در معادن رخ می دهد. متان خفه‌ کننده‌ای ساده است و حتی در غلظت‌های پایین می‌تواند جایگزین اکسیژن شده وباعث خفگی گردد این گاز جز گازهای آتش‌زا محسوب می‌شود و می‌بایست از شیرهای چپ‌گرد و مانومتر مخصوص گاز آتش‌زابر روی سیلندراستفاده شود.

در شرایط استاندارد دما و فشار متان بی‌ بو و بی‌ رنگ و نافذ تر و سبک‌ تر از هوا است و اولین ترکیب سلسله هیدروکربن‌های اشباع‌ شده به شمار می‌رود.

منبع: گاز متان